Logistické zprávy z TELS GLOBAL
Aktualizované předpovědi jsou stále pesimističtější
Předpovědi růstu světové ekonomiky v roce 2022 se nadále zhoršují. Institut mezinárodních financí (IIF, Washington) nyní předpokládá, že globální HDP letos vzroste jen o 2,3 %.
Index námořní sazby ze Šanghaje do Evropy: -28% za dva měsíce
Hodnota spotového indexu Drewry WCI pro trasy ze Šanghaje do přístavů severní Evropy v 18. kalendářním týdnu překonala psychologickou hranici 10 tisíc dolarů za 40stopý kontejner a nadále klesá.
Tranzit z Číny do EU odchází na jižní trasy
Turecko, Kazachstán, Gruzie a Ázerbájdžán podepsaly deklaraci o hlavním transkaspickém koridoru Východ-Západ.
Dva největší evropské přístavy snížily obrat kontejnerů
Kontejnerový obrat Rotterdamu, největšího kontejnerového přístavu v Evropě, přes který se přes severoevropské uzly překládá asi třetina všech kontejnerů, se za první tři měsíce roku 2022 snížil o 1,4 % na 3,6 milionu TEU.
Tarify pro silniční dopravu v Evropě se za rok téměř zdvojnásobily
Tarify pro silniční dopravu v Evropě rok od roku rostou, jejich pokles se jen těžko očekává, hlavní tahouni jejich růstu s námi zůstanou ještě dlouho.
Náklady z Číny do Evropy a Ruska se přerozdělují podle druhů dopravy
V souvislosti s uvalenými sankcemi a začátkem restrukturalizace dodavatelských řetězců začali účastníci trhu hovořit o potížích při zasílání zboží z Číny po železnici tranzitem přes Rusko.
Ceny pohonných hmot dosáhly úrovně, na které se „nedá pracovat“
Ceny motorové nafty rostou kvůli obavám souvisejícím s globální ekonomickou krizí vyvolanou vojenským konfliktem mezi Ruskem a Ukrajinou.
Termíny dodání nákladů do evropských přístavů se nadále zvyšují
Společnost FourKites, která vyšetřuje zpoždění v dodavatelských řetězcích, vypočítala, že doba dodání nákladů do evropských přístavů se ve srovnání s údaji ze 17. února zvýšila o 25%.
Sazby za přepravu: aktuální situace a prognózy
Sazby za přepravu zboží všemi druhy dopravy nejsou stabilní, většinou rostou. Přečtěte si konsolidované odborné informace o aktuálním stavu trhu, důvodech růstu sazeb a prognózách na nejbližší období.
Zrušení dotací se nedotkne kontejnerové železniční dopravy z Číny
Čínský list Global Times (Huanqiu shibao) zveřejnil výsledky průzkumu mezi účastníky trhu kontejnerové železnice o možném zrušení vládních dotací na exportní přepravu.
Železnice a moře – udržitelný trend alternativní nákladní dopravy
Tváří v tvář vážným problémům na transoceánském trhu námořní dopravy (náklady a dodací lhůty se zvýšily a jejich přesné předpovědi se staly nemožnými) trh multimodální dopravy v kombinaci se železnicí a „příbřežním mořem“ roste. Tok zboží z Číny do Evropy přes přístavy v Baltském moři se zvyšuje.
Logistika v segmentu automobilového průmyslu, období pandemie
V roce 2019 se uskutečnil rozhovor s vedoucím projektu Automotive TELS, ve kterém jsme se zabývali těmito otázkami: jaký je dopravní trh pro automobilový průmysl, kdo zde může být logistickým dodavatelem a jak se do tohoto poolu dostat? Dnes v rozhovoru pokračujeme a zamyslíme se nad tím, jak se za poslední dva roky změnil logistický trh v segmentu přeprav pro výrobce automobilů a díky čemu se zde mohou vyvíjet logističtí operátoři.
Dvě třetiny kontejnerových lodí mají v průměru 7,6 dne zpoždění
Podle Sea-Inteligence v srpnu letošního roku klesl index dodržování linkového jízdního řádu lodních spojení na 33,6% - nový antirekord. V průběhu roku se pohyboval v rozmezí 35-40%.
Přetížená infrastruktura: přetížení kontejnerovými vlaky
Kontejnerové vlaky se shromažďují na hranicích s Čínou a Evropou, uvedla tisková služba „RZD-Logistik“.
Železniční doprava zůstává 3,5krát levnější než námořní doprava
V roce 2021 vzrostla přeprava železničních kontejnerů z Číny do EU meziročně jedenapůlkrát.
Evropský trh silniční dopravy překoná předpandemickou úroveň
V roce 2021 vzroste hodnota evropského trhu silniční dopravy o 8,6% ve srovnání s rokem 2020 a překročí předpandemickou úroveň o 2,2%, uvádí zpráva Transport Intelligence (TI).
Sazby v silniční dopravě v Evropě rostly pět čtvrtletí v řadě a pokračují i v šestém
Průměrné sazby silniční nákladní dopravy v Evropě ve třetím čtvrtletí roku 2021 meziročně vzrostly o 2,9%.
Náklady na leteckou přepravu se od začátku roku téměř ztrojnásobily
Podle britské společnosti Air Charter Service nyní stojí odeslání jednoho Boeingu 777 na lince z Asie do Severní Ameriky asi 2 miliony amerických dolarů. Pro srovnání, před pandemií byl cenový strop pro takový let 750 000 amerických dolarů.
Sazby evropských silničních dopravců se v letech 2021-22 zvýší
Rádi bychom se s vámi podělili o statistické a prognózní informace o růstu sazeb ze strany evropských silničních dopravců. Tyto údaje jsou důležité pro pochopení vyhlídek trhu nákladní dopravy jak v rámci Evropské unie, tak ve směru do/z Evropy.
Změna priorit: dochvilnost je „dražší než peníze“, mnoho dodavatelů je lepší než jeden
Centrum pro inovace dodavatelského řetězce na Auburnské univerzitě, „Logistika 2030“, provedlo studii o strategických otázkách logistiky zdrojů a dovozu. Zpráva organizace uvádí, že pokračující přerušení dodávek, tonáž a nedostatek vybavení nutí společnosti přehodnocovat priority systému řízení dodavatelského řetězce.