Novinky TELS

Přebytek prázdných kontejnerů snižuje sazby za jejich dodávku

Přebytek prázdných kontejnerů snižuje sazby za jejich dodávku

Klesající poptávka po kontejnerové přepravě a zrychlení obrátky zařízení vedly k uvolnění významné části parku a přebytku kontejnerů.

Globální ekonomika bude horší, než se předpokládalo v říjnu

Globální ekonomika bude horší, než se předpokládalo v říjnu

Mezinárodní měnový fond (MMF), který v říjnu snížil svůj odhad růstu globálního HDP v roce 2023 z 2,9 % na 2,7 %, uvedl, že by se toto číslo mohlo v budoucnu opět snížit.

Energetická krize nutí německé podniky prchat do USA

Energetická krize nutí německé podniky prchat do USA

Energetická krize postihuje téměř všechna odvětví německé ekonomiky. Cca 82 % z 24 000 dotázaných podniků považuje ceny energií a surovin za obrovské podnikatelské riziko a hrozbu pro podnikání.

Maersk předpovídá v roce 2022 pokles na trhu kontejnerové dopravy o 2 až 4 %

Maersk předpovídá v roce 2022 pokles na trhu kontejnerové dopravy o 2 až 4 %

Maersk ve své zprávě za třetí čtvrtletí zaznamenal zpomalení poptávky na trhu kontejnerové dopravy. Vysoká inflace a zpomalení podnikatelské aktivity vedly k poklesu dovozu z Asie do Evropy za poslední čtvrtletí o 6,0 % ve srovnání se stejným obdobím roku 2021.

Pesimismus německého, polského a celoevropského průmyslu je na vzestupu

Pesimismus německého, polského a celoevropského průmyslu je na vzestupu

PMI pro eurozónu v říjnu klesl na 46,4 ze 48,4 v září. Toto číslo je již čtvrtý měsíc v řadě pod hranicí 50 bodů.

Spotové sazby za kontejnerovou přepravu nadále klesají

Spotové sazby za kontejnerovou přepravu nadále klesají

Spotové sazby za kontejnerovou přepravu na ose Východ-Západ nadále klesají na všech klíčových trasách, s výjimkou tras spojujících Severní Ameriku s Evropou.

Spotřebitelé po celém světě přecházejí na úsporný režim

Spotřebitelé po celém světě přecházejí na úsporný režim

Spotřebitelé v evropských, asijských zemích a USA se vracejí k úspornému režimu, který převládal v 70. a 80. letech 20. století během vysoké inflace.

Obrat kontejnerů největšího evropského přístavu ve třetím čtvrtletí opět rostl

Obrat kontejnerů největšího evropského přístavu ve třetím čtvrtletí opět rostl

Obrat kontejnerů přístavu v Rotterdamu, kterým projde asi třetina všech kontejnerů převážených přes severoevropské přepravní uzly, ve třetím čtvrtletí obnovil růst, a to navzdory téměř úplnému zastavení kontejnerového obchodu s Ruskem.

Námořní dopravci snižují kapacity, ale sazby stále klesají

Námořní dopravci snižují kapacity, ale sazby stále klesají

Podle Sea-Intelligence po festivalu Zlatý Týden v Číně snížili námořní dopravci zrušením plaveb svou nabídku o 26 až 31 % na transpacifickém koridoru během tří týdnů a o 19 až 27 % na trasách z Asie do Severní Evropy.

Ceny pohonných hmot v Evropě raketově rostou

Ceny pohonných hmot v Evropě raketově rostou

Začátkem října došlo k prudkému nárůstu cen pohonných hmot na polských čerpacích stanicích. Podle výpočtů BM Reflex byla průměrná maloobchodní cena motorové nafty 7,6 PLN za litr. To znamenalo průměrný nárůst o 34 centů na litr za týden.

Šéfové Světové banky a MMF oznámili riziko globální recese

Šéfové Světové banky a MMF oznámili riziko globální recese

Globální ekonomiku by mohla příští rok ohrozit recese, řekl prezident Světové banky David Malpass na společné diskusi s šéfkou Mezinárodního měnového fondu (MMF) Kristalinou Georgievou, píše agentura Reuters. Georgieva s ním souhlasila.

Podnikatelská aktivita v EU ukazuje na recesi

Podnikatelská aktivita v EU ukazuje na recesi

Podnikatelská aktivita v eurozóně nadále klesá – kompozitní PMI podle S&P Global byl v září 48,2 oproti 48,9 bodu o měsíc dříve (to je nejnižší hodnota za posledních 20 měsíců).

Blokáda ropných rafinérií ve Francii ohrožuje dodavatelské řetězce

Blokáda ropných rafinérií ve Francii ohrožuje dodavatelské řetězce

Vícedenní protest odborů palivového odvětví ve Francii vede k chaosu v celé zemi. Dopravci varují před narušením dodavatelských řetězců, zejména pokud jde o přepravu čerstvých produktů.

Spotové a smluvní přepravní sazby v námořní dopravě jsou na sobě téměř nezávislé

Spotové a smluvní přepravní sazby v námořní dopravě jsou na sobě téměř nezávislé

Dynamický propad na spotovém trhu kontejnerové přepravy zatím neměl silný dopad na smluvní trh. Hodnota indexu dlouhodobých přepravních sazeb pro kontejnerovou přepravu XSI se v září snížila o pouhých1,1 %, zatímco kompozitní spotový index Drewry WCI klesl za měsíc o třetinu.

Prognóza přepravních sazeb v mezinárodní silniční dopravě na roky 2023 až 25

Prognóza přepravních sazeb v mezinárodní silniční dopravě na roky 2023 až 25

Marketingové oddělení společnost TELS GLOBAL vytvořilo prognózu cen za silniční přepravu FTL do/z/uvnitř EU na roky 2023 až 25. Ve zprávě se zdůrazňuje, že předpovědi v situaci současné globální krize mají extrémně nízkou přesnost.

Námořní cesta zboží z Číny do Evropy trvá v průměru 3 měsíce

Námořní cesta zboží z Číny do Evropy trvá v průměru 3 měsíce

94 dní je průměrná doba pro přepravu zboží po moři z Číny do Evropy. Před pandemií tato doba nepřesáhla 60 dní.

Zahraniční dopravci „ovládají“ Evropu

Zahraniční dopravci „ovládají“ Evropu

Boom zahraničních dopravců v Evropě začal v květnu a každým měsícem přibývá řidičů a dopravních společností ze zahraničí. 95 % firem, které začaly podnikat v Evropě, předtím poskytovaly dopravní služby ve své domovině.

Námořní přepravní sazby jdou dolů. Na jakou úroveň bude pokles?

Námořní přepravní sazby jdou dolů. Na jakou úroveň bude pokles?

Clarksonův index charterových sazeb je aktuálně na 246 bodech, což je více než čtyřnásobek průměru z roku 2019. Index však za poslední týden ztratil až 26 %.

Druhé místo na světě a první v Evropě z hlediska kriminální ztráty přepravovaného zboží – Německo

Druhé místo na světě a první v Evropě z hlediska kriminální ztráty přepravovaného zboží – Německo

Nejnovější analýza trestné činnosti v oblasti obchodu se zbožím v regionu Evropy, Blízkého východu a Afriky, kterou provedla asociace pro bezpečnost dopravy TAPA, zjistila, že naprostá většina ztrát v dodavatelském řetězci se koncentruje v 10 zemích.

Kapacita kontejnerové floty bude v roce 2025 o 30 % vyšší než před pandemií

Kapacita kontejnerové floty bude v roce 2025 o 30 % vyšší než před pandemií

Podle Clarksons začalo portfolio zakázek na stavbu kontejnerových lodí rychle růst ve druhé polovině roku 2020 a do poloviny roku 2022 se přiblížilo 900 plavidlům s kapacitou více než 7 milionů TEU.