Logistické zprávy z TELS GLOBAL

DB spouští největší zvýšení cen v historii skupiny

DB spouští největší zvýšení cen v historii skupiny

Podle údajů Asociace nákladní železniční dopravy vzrostou v příštím roce traťové ceny za železniční nákladní dopravu o 16,2%.

Průmyslový sektor Evropy se stále snaží dostat se z propasti

Průmyslový sektor Evropy se stále snaží dostat se z propasti

Některé země eurozóny postupně začínají oživovat svou průmyslovou aktivitu, ale dvě největší ekonomiky EU nadále stagnují.

Trh letecké nákladní dopravy roste od prosince dvouciferným tempem

Trh letecké nákladní dopravy roste od prosince dvouciferným tempem

IATA poznamenává, že růst dostupné nákladní kapacity je z velké části způsoben návratem do provozu velkého počtu osobních letadel.

IRU: Demografická katastrofa zasáhla silniční dopravu

IRU: Demografická katastrofa zasáhla silniční dopravu

Ve většině dotázaných zemí činí procento řidičů mladších 25 let 12 % nebo méně. Zároveň ve většině regionů je vysoký podíl řidičů starších 55 let.

Cenový tlak v odvětví dopravy v Evropě roste

Cenový tlak v odvětví dopravy v Evropě roste

Vzhledem k tomu, že vozový park se v současnosti zmenšuje, jeho objemy již nebudou k dispozici v krátké lhůty v případě, že se trh začne zotavovat. Výsledkem tohoto procesu může být prudký růst cen na spotovém trhu a nedostatek nákladových kapacit.

Zahraniční investice v Německu klesly na desetileté minimum

Zahraniční investice v Německu klesly na desetileté minimum

Průzkum institutu IW ukázal, že investice zahraničních firem v Německu byly v loňském roce nejnižší za posledních deset let, protože nad největší evropskou ekonomikou se vznášejí obavy z deindustrializace.

TELS GLOBAL: Čínský vývoz snižuje vyhlídky výrobců z ostatních zemí

TELS GLOBAL: Čínský vývoz snižuje vyhlídky výrobců z ostatních zemí

Ve snaze kompenzovat rizika ztráty západních trhů Čína posílí svou přísnou politiku exportní expanze na trhy Ruska a zemí globálního jihu, což je nepříznivý faktor pro vyhlídky výrobců a vývozců z ostatních zemí.

Kontejnerové sazby klesly na „neudržitelnou úroveň“

Kontejnerové sazby klesly na „neudržitelnou úroveň“

Světový trh kontejnerové přepravy bude v nadcházejících letech čelit nadměrné kapacitě a sazby klesly na neudržitelnou úroveň, uvedl na výroční valné hromadě skupiny Maersk její generální ředitel Vincent Clerc.

Levné výrobky z Číny „šokují“ světovou ekonomiku

Levné výrobky z Číny „šokují“ světovou ekonomiku

Světová ekonomika před 20 lety, koncem 90. a začátkem nultých let, zažila „čínský šok“ – prudký příliv levných výrobků z Číny. Ekonomové tvrdí, že situace by se mohla brzy opakovat, protože Peking zvyšuje vývoz, aby oživil svou ekonomiku.

TELS GLOBAL is certified according to the IFS Logistics standard

TELS GLOBAL is certified according to the IFS Logistics standard

IFS Logistics applies to all logistics areas, such as delivery by truck, rail or ship, and all types of food and non-food products, regardless of whether they must be transported at freezing temperatures, refrigerated or non-refrigerated.

Tendence nárůstu nákupů a prodejů v přístavní infrastruktuře

Tendence nárůstu nákupů a prodejů v přístavní infrastruktuře

PwC zdůrazňuje, že některé evropské destinace zůstavají atraktivní, o čemž svědčí vstup MSC do hamburského přístavního provozovatele HHLA, ale celkově význam asijské obchodní zóny roste, zatímco význam Evropy klesá.

Sazby za přepravu kontejnerů mezi Asií a Evropou klesly za měsíc o 20–25 %

Sazby za přepravu kontejnerů mezi Asií a Evropou klesly za měsíc o 20–25 %

Prodloužení délky plaveb, které dříve procházely Suezským průplavem a nyní vedou kolem Afriky, nevyřešilo problém nadměrné nabídky na světovém trhu kontejnerové dopravy.

13 organizací automobilové dopravy proti Rakousku

13 organizací automobilové dopravy proti Rakousku

Organizace z celé Evropy, včetně Rakouska, zdůrazňují, že počet jednostranných tranzitních omezení, která zavedla rakouská vláda, neustále roste v průběhu mnoha let.

V Rudém moři je spuštěn nový saúdský feeder servis

V Rudém moři je spuštěn nový saúdský feeder servis

Flotila společnosti nyní zahrnuje dvě lodě typu feeder s kapacitou 2500 TEU, které nevlastní a které operují mezi Saúdskou Arábií, Jordánském a Egyptem, a také loď s kapacitou 750 TEU, která obsluhuje Súdán z Džiddy.

Polští farmáři plánují protestovat až do 30. dubna

Polští farmáři plánují protestovat až do 30. dubna

Zemědělci v Polsku protestují už mnoho týdnů. Pravidelně ztěžují provoz na dálnicích tím, že se na nich pohybují s zemědělskou technikou, blokují pohyb na přechodech pro chodce.

Dopravní průmysl Evropské unie klesl, ale jsou prognózy, které vzbuzují naděje

Dopravní průmysl Evropské unie klesl, ale jsou prognózy, které vzbuzují naděje

Analytici Transport Intelligence prognózují, že v období let 2023 až 2027 budou průměrná roční tempa růstu činit 1,7 %.

Německá vláda nedoufá v rychlé oživení ekonomiky

Německá vláda nedoufá v rychlé oživení ekonomiky

Německá vláda očekává, že ekonomika letos poroste o 0,2 %, což je mnohem méně, než se dříve prognózovalo (ve výši 1,3 %), protože slabá globální poptávka, geopolitická nejistota a stále vysoká inflace podrývají naděje na rychlé oživení.

Obrat největšího evropského kontejnerového přístavu klesl v roce 2023 o 7 %

Obrat největšího evropského kontejnerového přístavu klesl v roce 2023 o 7 %

Ve srovnání s rokem 2021 – před eskalací ukrajinské krize a posílením sankčního režimu proti Rusku, což mělo bolestivý dopad na evropskou ekonomiku – ztratil přístav 12 % nebo téměř 2 miliony TEU ročního obratu.

Evropská komise snížila prognózu růstu eurozóny v roce 2024

Evropská komise snížila prognózu růstu eurozóny v roce 2024

Ekonomika eurozóny v letošním roce poroste pomaleji, než se původně očekávalo. Evropská komise předpovídá, že hrubý domácí produkt 20 zemí, které používají euro, se v roce 2024 vzroste pouze o 0,8 % oproti 1,2 % očekávaným v listopadu loňského roku (ale stále bude vyšší než 0,5% nárůst v roce 2023).

Maersk se bude vyhýbat trasám přes Rudé moře snad až do 3. čtvtletí

Maersk se bude vyhýbat trasám přes Rudé moře snad až do 3. čtvtletí

Doba dodání zboží z Asie do Evropy se kvůli útokům v Rudém moři prodloužila o 10 až 15 dní a ceny za přepravu vzrostly o 400 %.