Přetížená infrastruktura: přetížení kontejnerovými vlaky

Kontejnerové vlaky se shromažďují na hranicích s Čínou a Evropou, uvedla tisková služba „RZD-Logistik“.

„Klíčovými místy přetížení kontejnerovými vlaky jsou největší pozemní železniční přechody s Čínskou lidovou republikou: především Zabajkalsk - Mandžusko, dále Grodekovo - Suifinhe a Machalino - Hunchun. .

Tisková služba dodala, že na strane ČLR se také hromadí kontejnerové vlaky s nákladem pro ruský a evropský trh. Například ve městech Chengdu, Xian a Chongqing stojí vlaky několik týdnů nečinné a čekají na odjezd.

Zvýšené zatížení logistické infrastruktury zaznamenává i západní hranice Ruské Federace. V Kaliningradské oblasti mohou auta kvůli vysoké hustotě provozu v obou směrech čekat na svou řadu 6-8 dní.

Naložené vlaky zůstávají několik dní nečinné na druhé straně hranice, na území Běloruska a Litvy. Kvůli renovaci infrastruktury bylo možné pozorovat přetížení vlaků na hranici s Polskem, na hraničním přechodu Małaszewicze.

Proč se vlaky hromadí a kdy se situace normalizuje?

Situaci dále ztěžují obtížné poměry v námořní kontejnerové přepravě, kde se několikrát zvýšili sazby na přepravu, ale zároveň se zvýšila poptávka po přepravě jak kvůli odložené poptávce kvůli pandemii, tak kvůli nástupu hlavní sezóny před koncem roku a nástupem nového roku v Číně .

Podle „RZD-Logistik“ se situace zcela normalizuje nejdříve na začátku roku 2023.

„V současné době přestavujeme globální dodavatelské řetězce. Tento proces je poměrně zdlouhavý a bolestivý, takže není třeba čekat na jednokrokové vyřešení situace. Dojde k postupnému přenastavení jednotlivých prvků systému a normalizaci situace na různých logistických trasách“, myslí si v „RZD-Logistik“.

Zdroje: morvesti.ru, ТАСС, tks.ru