Logistické zprávy z TELS GLOBAL

Turečtí provozovatelé feederových linek se stávají hlavními v Černém moři

Turečtí provozovatelé feederových linek se stávají hlavními v Černém moři

Turečtí provozovatelé feederových linek zvyšují svůj podíl na trhu kontejnerové dopravy v Černém moři, čímž kompenzují pokles aktivity většiny provozovatelů dálkových linek.

Podnikání klientů TELS GLOBAL je spolehlivě chráněno

Podnikání klientů TELS GLOBAL je spolehlivě chráněno

V prosinci 2022 TELS GLOBAL získala certifikát ISO 28000, který potvrzuje vysokou úroveň bezpečnosti v organizaci dodavatelských řetězců.

Přeprava zboží po trase kolem Afriky je levnější než přes Suezský průplav

Přeprava zboží po trase kolem Afriky je levnější než přes Suezský průplav

Alphaliner odhaduje, že náklady na nepřetržitou plavbu po trase Rotterdam-Singapur kolem jižního cípu Afriky se pohybují od 390 do 440 tis. USD a tranzit Suezským průplavem plavidla třídy Megamax vyjde přibližně na milion dolarů.

Prognóza světového HDP se opět snižuje, ale státy EU předpovídají zlepšení

Prognóza světového HDP se opět snižuje, ale státy EU předpovídají zlepšení

Světová banka revidovala svou prognózu globálního růstu na 1,7 % v roce 2023 a na 2,7 % v roce 2024 namísto 3 % pro oba roky v předchozí verzi.

Ztráty leteckých dopravců se sníží, objem přeprav zboží také

Ztráty leteckých dopravců se sníží, objem přeprav zboží také

Podle propočtů Mezinárodní asociace leteckých dopravců (IATA) dosáhnou příjmy z osobní dopravy podle prognóz asociace v roce 2022 438 miliard dolarů a v roce 2023 překročí 520 miliard dolarů.

V průměru méně než šest měsíců trvají nové dlouhodobé námořní smlouvy

V průměru méně než šest měsíců trvají nové dlouhodobé námořní smlouvy

Průměrná doba trvání nových smluv od poloviny roku 2022 klesá. Na vrcholu ve 2. čtvrtletí byla průměrná délka nových smluv 12 měsíců, ve 4. čtvrtletí klesla na 5,5 měsíce.

Dodávka zboží transkaspickým koridorem je o třetinu dražší než trasa přes Rusko

Dodávka zboží transkaspickým koridorem je o třetinu dražší než trasa přes Rusko

Transkaspický koridor, který vede přes Čínu, Kazachstán, Kaspické moře, Ázerbájdžán, Gruzii a dále do Turecka a evropských zemí, se stal jednou z alternativních tras pro logistiku zboží z Asie do Evropy, do které se provozovatelé snaží přesměrovat objem železničního tranzitu ze „severní“ trasy přes Rusko a Bělorusko.

Největší námořní operátoři pořizují vlastní leteckou flotilu

Největší námořní operátoři pořizují vlastní leteckou flotilu

Od roku 2021 začala do segmentu nákladního letectví aktivně vstupovat řada největších logistických společností specializovaných na námořní a pozemní přepravu.