Z Číny do USA přes Rusko – nová alternativa v dodavatelských řetězcích

Sea-Intelligence hlásí velké přetížení v přístavech po celém světě. Nebývalý počet plavidel kotví na moři a čekají na povolení k veplutí do dvou největších čínských přístavů. Přitom z 22 největších přístavů po celém světě je v přístavech Los Angeles, Long Beach, Oakland, Rotterdam a ve Vietnamu situace horší, než v Ningbo a Šanghaji.

Železniční trasy z Číny do Evropy jsou také pod velkým tlakem a jsou na svém limitu. Společnost Maersk zejména varuje zákazníky před pokračujícími rozsáhlými výpadky dodavatelského řetězce v Německu v důsledku přetížení přístavů a velmi omezené kapacity železniční dopravy.

Provozovatel uvedl, že pohybu nákladních vlaků do / z Německa brání „velmi omezená kapacita sítě a omezení rychlosti“, což má za následek nepředvídatelné časy příjezdu. Stávka strojvedoucích v Německu ještě více prohloubila problémy způsobené následky silných povodní z minulého měsíce.

Aby diverzifikovali dodavatelské řetězce, logističtí operátoři vyvíjejí alternativní přepravní trasy z Číny na východní pobřeží Severní Ameriky pomocí ruských železnic a pobaltských přístavů.

Hongkongský kontejnerový dopravce OOCL například oznámil spuštění multimodální kontejnerové služby spojující Čínu s východním pobřežím USA. Nová služba je kombinací železniční tratě Xi’an – Kaliningrad, odkud jsou kontejnery dodávány menší kontejnerovou lodí (Feederem) do přístavu Bremerhaven a poté oceánskými službami OOCL do různých přístavů na východním pobřeží Severní Ameriky.

OOCL v prohlášení uvedl, že je to první taková služba spojující Čínu a Severní Ameriku s pevninskou a oceánskou Asií a Evropou přes Atlantik, provozovanou námořním dopravcem. Provozovatel očekává, že mu to umožní poskytovat spolehlivou službu a obejde překážky a uzavírky na trasách z Asie do přístavů na západním pobřeží USA a přes Panamský průplav.

Китай-США.jpg