Německá lodní společnost Hapag-Lloyd otevřela pozemní trasu přes SAE a Saúdskou Arábii, aby se vyhnula střetům s Hútíi v Adenském zálivu a v průlivu Báb-al-Mandab, píše německý týdeník Der Spiegel.
Pozemní koridor spojí přístavy Džabal Alí v SAE, Dammám a Džbejl v Saúdské Arábii v Perském zálivu s přístavem Džidda v Rudém moři. Společnost Hapag-Lloyd to označila za „vhodné nouzové řešení“ dokud se situace v Rudém moři neznormalizuje.
***
V reakci na pokračující krizi v Rudém moři vyzývá Italská federace silniční dopravy (FAI) EU, aby vyvinula tlak na Rakousko a zrušilo omezení pro jízdu nákladních vozidel přes Brennerský průsmyk.
Paolo Ugge, národní prezident Fai-Conftrasporto, vyzývá k vytvoření rychlých pozemních koridorů s překládkou zboží v italských přístavech z lodí na nákladní automobily nebo vlaky, což by představovalo strategickou alternativu k tradičním námořním trasám. Tím se výrazně zkrátí doba přepravy zboží do zemí Severní Evropy na 3-4 dny, na rozdíl od 7-8 dnů potřebných k plavbě kolem Gibraltaru.
Vzniku těchto koridorů však brání omezení pro nákladní automobily, které Rakousko zavedlo v Brennerském průsmyku.
Zdroj: trans.info