Případová studie vytvoření schématu přepravy z „daleké“ Francie do Ruska v podmínkách pevných termínů, několika míst nakládky a problému překročení nápravového zatížení

Náš klient


Academy-T_logo_Pantone_485C-[преобразованный].png

Akademia-T je lídrem na ruském trhu ve výrobě a prodeji sportovní a léčebné výživy.

V obchodní nabídce společnosti je přes 40 produktů pro zpevnění tělesné kondice (proteiny, gainery, BCAA, aminokyseliny, vitamínové a minerální komplexy, chondro- a hepatoprotektory, isotonické nápoje, L-karnitin, povzbuzovače testosteronu, antioxidanty aj.). 8 let je společnost vedoucím dodavatelem funkční výživy sportovních reprezentací Ruské federace. Výrobky společnosti jsou hodně rozšířeny na trhu sportovní výživy Ruska a Běloruska.


_all_merge.png




Logistický úkol, jeho podmínky a omezení 


Úkol: Zorganizovat nepřetržitou dodávku potravinových komponent z Francie s nakládkou v několika vzdálených regionech do Ruské federace v co nejkratší lhůtě a se zajištěním maximálního objemu do jednoho vozidla bez překročení přípustného nápravového zatížení. 

Podmínky:

1. Zboží se má vyzvednout ze 4 vzájemně vzdálených míst nakládky.

2. Kvůli specifiku práce dodavatelů často přichází potvrzení o nachystání zboží k expedici pouze 2-3 dnů dopředu.

3. Termín dodání nemůže překročit 7 dnů.

4. Balení a rozměry palet dodavatele jsou rozsahově optimizovány pro kamionovou přepravu, ale v tomto případě dochází k překročení stanovených v Rusku norem nápravového zatížení dopravních prostředků.

5. Balení dodavatele nedovoluje dodávat zboží, aniž by byla porušena jeho celistvost, přitom některé druhy nákladů nepřipouštějí porušení hermetičnosti obalu.

Pavel Kravčenko, vedoucí logistické služby Akademie-T: „Naši dodavatelé jsou různé společnosti, některé mají továrny kvůli specifičnosti jejich výroby rozmístěné po celém území Francie. Přitom každý má své pracovní hodiny a z nich vycházejí při plánování expedice. Ve Francii je hodně státních svátků, kdy se nepracuje, a mohou třeba v pondělí položit podmínku, že náklad má být vyzvednut do středy.

Naším úkolem je co nejrychleji přivézt maximální množství produkce za optimální cenu. Přitom naši francouzští partneři mají svá pravidla pro balení zboží, rozměry palet, nakládku těchto palet na vozidlo.“

остапович О.jpg

Oleg Ostapovič, vedoucí francouzského departmentu přepravy skupiny společnosti TELS:


„Problém spočíval v tom, že továrny dodavatelů jsou rozhozeny po Francii na velké vzdálenosti. Přitom připravenost k expedici potvrzují pouze jeden dva dny před tím, kdy je třeba dopravit kamion.

Sehnat přepravce, který by byl v takových podmínkách připraven vyzvednout náklad ze 4 míst ve Francii a dodat do Ruska za 7 dnů je nereálné, zvláště v těch obdobích, kdy se na trhu vytváří nedostatek dopravy. Navíc 22 tuny nákladu, které se pohodlně vejdou do nákladní soupravy, vytvářejí překročení přípustného nápravového zatížení a standardní kamion nevystačí pro požadovaný objem. Ve výsledku v schématu přímého dodání zdá se být úkol nesplnitelný.“




Propracování a uskutečnění schématu dodání


Po rozboru všech podmínek bylo vypracováno následující schéma dodání nákladu:

Etapa 1. Dodání zboží z rúzných bodů na místo konsolidace několika přepravci.

Etapa 2. Rozpracování schématu nakládky do standardního návěsu. Přebalení nákladu.

Etapa 3. Příprava nové průvodní dokumentace, která obvykle bývá zapotřebí po přebalení zboží.

Etapa 4. Nakládka a dodání do cílového regionu.



Etapa 1. Dodání zboží z rúzných bodů na místo konsolidace několika přepravci.



Jelikož přímé schéma dodání z Francie do Ruské federace s nakládkou ve 4 vzájemně vzdálených místech není fakticky uskutečnitelné kvůli absenci připravených na takové podmínky přepravců, pak schéma dodání za několik etap s konsolidací nákladu na území EU umožňovalo vyřešit všechny problémy.

Pro realizaci první etapy byla zapojena infrastruktura Groupage Services Department TELS – konsolidační sklad v Polsku a přepravci na vnitřních evropských trasách.

Oleg Ostapovič: „Department sběrného zboží vyzvedává náklady z nejvzdálenějších regionů Francie a veze je na svůj sklad v Polsku. Odborníci DSZ to vždy dělají velmi rychle – shánějí vozidla a přivážejí náklady z jakéhokoli bodu EU za 1 – 2 dny. French Department ve stejné době nakládá do svého vozidla zboží ze zbývajících dvou bodů a rovněž přijíždí na polský sklad.“



Etapa 2. Rozpracování schématu nakládky do standardního návěsu. Přebalení nákladu.



Na této etapě bylo nutné vyřešit problém s překročením nápravového zatížení. Maximální objem zboží pro jedno dodání na paletách odesílatele se dobře vejde do nákladní soupravy. Přitom váha nákladu činí 22 tuny a v nákladní soupravě se vytváří překročení přípustného nápravového zatížení.

V standardním návěsu se 22 tuny v pořádku rozmísťují, aniž by bylo překročeno zatížení, ale délka nákladního prostranství není dostačující, aby se vešel celý náklad v balení odesílatele.

Pro řešení tohoto úkolu byly propracovány varianty přebalení zboží na jiné palety a nové schéma nakládky do standardního návěsu.


Oleg Ostapovič: „Museli jsme vyřešit celý systém rovnic. Naštěstí toto zboží nevyžaduje dodržování teplotního režimu, může být přebaleno a přeskládáno v obvyklých skladních podmínkách. Díky tomuto přebalení a „přepaletizaci“ jsme dokázali umístit celý náklad do standardního kamionu.“



Etapa 3. Příprava nové průvodní dokumentace



сопроводительная документация.jpg Při přebalení zboží se mění počet palet, jejich váha a množství jednotek zboží na paletě. Původní průvodní dokumentace přestává být aktuální. Zároveň s přebalením a přeskládaním nákladu pracovníci TELS operativně připravují novou průvodní dokumentaci, uvádějí ji do úplné odpovědnosti faktickému stavu nákladu, což odstraňuje všechny další potíže při překročení hranic a mýtné kontrole nákladu. 




Etapa 4. Nakládka a dodání do cílového regionu 



мешок.jpg Náklad to jsou naložené na palety pytle váhou kolem 25 kg. Cena jednoho pytle se váhá od 30 do 150 euro. Část nákladu nepřipouští porušení hermetičnosti balení. Pytle místy vyčnívají z palety a při těsné nakládce ve vozidle za jízdy na velké vzdálenosti po ne příliš dobrých silnicích se třou o sebe, někdy až do roztržení balení. Na této etapě jsme řešili úkol zvýšení zachovalosti nákladu.

Pavel Kravčenko: Vlastností některých potravinových látek (například, produkce Bio Springer) je zvýšená hygroskopičnost. Při zničení balení začínají rychle vstřebávat vlhkost ze vzduchu a tuhnou. Na místo vykládky pak přijíždí něco připomínající pytel ztuhlé malty.


Oleg Ostapovič: „Při rozpracování schématu nakládky jsme zohlednili specifika zboží: nakládáme pytle na palety a upevňujeme je tak, aby se minimalizovalo tření, dáváme mezi palety plastové listy, používáme dodatečné konstrukce, které umožňují bezpečně nakládat palety ve dvou patrech.

V prvních dvou dodáních se nám nepodařilo zajistit stoprocentní neporušenost zboží (o těchto rizikách jsme varovali zákazníka předem), ale ve výsledku jsme se naučili balit a nakládat zboží tak, aby dojelo celé nedotčené.“

Úplné schéma dodání nákladu z Francie do Centrálního regionu Ruské federace tedy i s tím, že se nakládá na 4 různých místech, jeden den je na přeskládání a přípravu dokumentace, se vejde do lhůty 6 dnů.

Pro srovnání: realizace podobného úkolu podle „standardních“ schémat dodání sběrného zboží by trvala 10 až 14 dnů.


Výsledek rozpracování a používání logistického schématu


Ve výsledku rozpracování a realizace nového schématu dodání nákladu byly vyřešeny následující úkoly a dosaženy efekty: 


● zorganizováno rychlé a spolehlivé dodání nákladů z Francie do Ruské federace za 6 dnů v podmínkách 4 míst nakládky a potvrzení nachystání k expedici pouze 2 dny dopředu;

● nivelizovány potíže s nedostatkem přímé dopravy ve směru Francie – Rusko;

● dodáno maximální množství nákladu bez překročení nápravového zatížení vozidla;

● zorganizováno přebalení nákladu s přípravou nové průvodní dokumentace v průběhu dodání nákladu;

● zvýšena zachovalost nákladů.


Výsledek vykonané práce: zákazník získal spolehlivé schéma dodání zboží ze vzdálených regionů Francie do Ruské federace umožňující operativně sbírat náklad ze 4 míst nakládky, přepravovat maximální množství nákladu v jednom vozidle, dělat to maximálně rychle a úplně zachovale.





Reference Zákazníka

AKADEMIA-T, společnost s ručením omezeným

109316, Rusko, Moskva, Volgogradskij prospekt 42, korpus 13, office 111

Tel./fax +7 (495) 139-89-93, www.ac -t.ru, office@ac -t.ru

IČO 5147746165111, DIČ 7709963830, Kód příčiny evidence 770901001


Enver Saidovič, ředitel Akademia-T, s.r.o.С  

директор.jpg

Jsme naprosto spokojeni s dlouhodobou spoluprací se společností TELS v oblasti mezinárodní automobilové přepravy. Společnost TELS je hodnotný, spolehlivý a stabilní partner, s nímž máme vybudovaný rovnoprávný a důvěrný vztah. S TELS bude každá trasa, dokonce velmi komplikovaná a prakticky nesplnitelná, splněna maximálně profesionálně a efektivně, bez ztráty času a nervových buněk.

Na trhu je mnoho společností poskytujících dobrý servis, avšak když vezmeme v úvahu složitý logistický řetězec, řadu nestabilních faktorů v práci dodavatelů, pevné požadavky co do lhůty, pak ne všichni mají tak potřebnou nám flexibilitu. Společnost TELS se vyznačuje tím, že někdy v těžce řešitelných situacích nepřechází na řeč kontraktů, nýbrž chápe a přijímá naše okolnosti a jedná přitom vždy profesionálně a velmi operativně.

Pro mě je v obchodních vztazích velice důležitý lidský faktor. Je hodně důležité, zda a jak tě poslouchají a slyší, jak hluboce se mohou vžít do tvých zájmů, nakolik odborně mohou řešit komplikované úkoly dodání a konsolidace, nehledě na překážky, protože v logistice neexistují drobnosti. Tým mezinárodní automobilové přepravy TELS bezpochyby má všechny tyto kvality a vědomosti. Všechny naše společné operace, založené především na vzájemné důvěře jsou zárukou úspěchu!