Celosvětové přetížení přístavů dosáhlo 18měsíčního maxima, přičemž 60 % lodí kotví v Asii, uvedla společnost Linerlytica. V polovině června kotvily lodě s celkovou kapacitou více než 2,4 milionu TEU.
Aby se dopravci vyhnuli trasám přes Rudé moře kvůli útokům na lodě ze strany Huthiů, volí delší trasy kolem Afriky, což vede k tomu, že lodě vykládají velké objemy nákladu najednou ve velkých překladištích.
Podle společnosti Drewry vzrostl například průměrný objem nákladu přepraveného v Singapuru od ledna do května o 22 %. Průměrná čekací doba na zakotvení kontejnerové lodi byla dva až tři dny, uvedl koncem května Singapurský úřad pro námořní a přístavní dopravu (MPA), zatímco služby pro sledování kontejnerů Linerlytica a PortCast uvedly, že zpoždění může být až týden. (Dříve kotvení trvalo méně než den).
Podle společnosti Linerlytica vzrostla zátěž v malajských přístavech Klang a Tanjung Pelepas. Doba čekání se prodloužila také v čínských přístavech, přičemž největší zpoždění zaznamenaly Šanghaj a Čching-tao.
Singapurský úřad pro námořní a přístavní dopravu znovu otevřel stará kotviště a loděnice, aby se vypořádal s dlouhými čekacími dobami.
Zdroj: reuters.com