Největším přístavům v Evropě s výjimkou Hamburku klesl obrat kontejnerů

Celkový obrat kontejnerů ve čtyřech hlavních přístavech v severní Evropě – Antverpy-Bruges, Rotterdam, Brémy/ Bremerhaven, Hamburk – byl za prvních šest měsíců o 4,6 % nižší než ve stejném období loňského roku.

Zároveň hamburský přístavní úřad oznámil, že obrat kontejnerů v přístavu v lednu až červnu 2022 mírně vzrostl, a to i přes snížení objemu obchodu s Ruskem o polovinu. Celkem čtyři kontejnerové terminály v přístavu odbavily za prvních šest měsíců roku 4,4 milionu TEU, což je o 0,9 % více než o rok dříve.

Nejvýznamnějším obchodním partnerem přístavu Hamburk zůstává Čína s podílem 30 % na celkovém obratu – 1,3 milionu TEU v první polovině roku (meziročně +5,8 %).

Na druhém místě jsou Spojené státy s 291 tisíci TEU (-3,9 %), třetí je Singapur s 218 tisíci TEU (+6,7 %). Dále následuje Polsko (166 tisíc TEU, +53,2 %), Švédsko (157 tisíc TEU, +8,3 %), Finsko (108 tisíc TEU, +31,5 %), Dánsko (103 tisíc TEU), +2,8 %), Brazílie (102 tisíc TEU, -28 %), Velká Británie (100 tisíc TEU, -19,8 %), Jižní Korea (95 tisíc TEU, -18,6 %).

Nárůst objemu obchodu s Polskem, Finskem, Švédskem a Dánskem byl výsledkem restrukturalizace systému přepravních služeb na krátké vzdálenosti (feeder services) na Baltském moři. Hamburk letos posílil svou pozici tranzitního uzlu pro baltský region. Objem tranzitní přepravy (transshipment) přes Hamburk činil v prvním pololetí 1,6 mil. TEU, což je o 2,7 % více než o rok dříve.