Giganti námořní kontejnerové přepravy rozvíjejí železniční byznys

Námořní kontejnerové operátoři aktivně investují do pozemní logistiky a železniční přepravy.

Skupina MSC v poslední době aktivně rozvíje železniční byznys. Loni na podzím skupina vyhrála výběrové řízení na privatizaci kontrolního balíku Renfe Mercancías, nákladního dopravce španělského národního železničného operátora Renfe, a také nabýla příbližně 50 % akcií soukromého italského operátora vysokorychlostních železničních přeprav Italo a vytvořila společný podnik s italskou státní železniční korporací Ferrovie dello Stato Italiane za účelem rozvoje železniční nákladní dopravy mezi italskými přístavy a Evropou. V únoru bylo oznámeno převzetí závodu Wärtsilä v Terstu, který se plánuje přeprofilovat na výrobu železničních vozů a vozíků.

Společnost CMA CGM také vstupuje na trh železničních kontejnerových přeprav: italský intermodální operátor GTS Rail prohlásil o partnerství s CMA CGM. Podle zprávy, která byla zveřejněna na platforme LinkedIn, byl v rámci partnerství vytvořen společný podnik European Container Network, který bude zpočátku uskutečňovat železniční kontejnerové přepravy v Itálii a v budoucnu – po celé Evropě.

Služby železniční přepravy po zemích Evropy a Asie již delší dobu nabízí Maersk.