Železniční přeprava kontejnerů mezi Čínou a Evropou se zvýšila 2,5krát

V lednu až únoru 2021 bylo v infrastruktuře ruských železnic v provozu Čína – Evropa – Čína přepraveno 109,3 tisíc TEU, což je 2,5krát více než ve stejném období loňského roku.

Přeprava na trase z Číny do Evropy přesáhla 71,6 tisíc TEU (2,5násobný nárůst), z Evropy do Číny 37,7 tisíc TEU (2,4násobný nárůst).

Jak vysvětluje internetový zdroj InfraNews, tak vysoká dynamika růstu je z velké části způsobena účinkem nízkého základu přepravy v důsledku poklesu tranzitu. „Čistý“ růst je přibližně 55-60%, což je také velmi dobrý ukazatel.

Ceny železniční dopravy mezi Čínou a severní Evropou zároveň v průběhu několika týdnů po čínském novém roce poklesly, a to navzdory silné a stabilní poptávce ze strany odesílatelů zásilek.

Poptávka vytváří nové trasy

Zasílatelé zahájili v posledních několika měsících mnoho nových čínsko-evropských železničních přeprav. Zasílatelé distribuují své služby po třech obchodních koridorech: severní koridor přes Rusko, střední koridor přes Kazachstán a Rusko a jižní koridor přes Uzbekistán a Turecko.

6. března se Dánsko stalo poslední skandinávskou zemí, která se připojila k síti: po trase Čína – Kaliningrad přes Rusko a poté námořní přepravou do Kodaně.

Na začátku února zahájila společnost Nippon Express nový týdenní spoj ze Suzhou severním koridorem přes Moskvu a Malaszewicze do Hamburku a Duisburgu.

Společnost DB Cargo Eurasia zahájila nové železničně-námořní spojení z Xi’anu do Osla a Helsinek přes ruský přístav Kaliningrad, čímž eliminovala potřebu zastavovat v Rostocku a zkrátila cestu do Norska na 17 dní.

Společnost CEVA Logistics zahájila nové železniční spojení z Xi’anu do francouzského Dourges přes Kazachstán, Rusko, Bělorusko a Německo s tranzitní dobou 18 dní.

Kvůli prudkému nárůstu poptávky dopravy po transsibiřské magistrále, zdvojnásobil Maersk svou krátkou a mezikontinentální železniční dopravu AE-19 mezi Asií a severní Evropou na dvakrát týdně. V současné době se plánuje zvýšit objem dopravy na každý den.

FESCO Transport Group zahajuje pravidelnou intermodální kontejnerovou dopravu z provincie Shanxi v Číně do Hamburku přes Mongolsko a přístav v Sankt-Peterburgu.

Byl také zahájen pravidelný spoj (4krát za měsíc) z Taiyuanu přes hraniční přechody Erenhot a Naushki do stanice Avtovo v Sankt-Peterburgu. Pro příjemce v Evropě jsou kontejnery dále přepravovány pravidelnou námořní linkou FESCO do přístavu v Hamburku.

Variabilita režimů pro priority vlastníka nákladu

Růst objemu přepravy expresními kontejnerovými vlaky pro zákazníky skupiny TELS roste v souladu s tržními trendy. Zvláštnosti práce v tomto směru vysvětluje vedoucí oddělení multimodální dopravy Ekaterina Voitova:

„Rozsah našich schopností, variabilita schémat a odbornost rychle rostou. Když obdržíme požadavek na přepravu z Číny, naši odborníci vypracují několik doručovacích schémat různými způsoby dopravy najednou, s přihlédnutím ke specifikům podnikání zákazníka a jeho prioritám – musíme vzít v úvahu všechny nuance. Naším úkolem je porozumět zvláštnostem podnikání klienta a vytvořit schéma, které mu vyhovuje, s přihlédnutím k jeho poloze, ceně zboží, výrobním nebo skladovým potřebám, dodacím podmínkám atd.“

Použité zdroje: infranews.ru, chinalogist.ru