Nedostatečná kapacita specializované flotily plavidel na převoz aut a nižší sazby za kontejnerovou přepravu vedou ke zvýšení podílu kontejnerové přepravy na čínském vývozu automobilů, píše The Loadstar.
The Loadstar cituje údaje VesselsValue, podle kterých náklady na přepravu auta na specializovaném plavidle PCTC ze Šanghaje do severní Evropy letos v lednu převýšily průměrné náklady na přepravu ve čtvrtém čtvrtletí loňského roku o 17 %. A tato sazba je asi 4krát vyšší než náklady na přepravu kontejneru na spotovém trhu.
Výhodou kontejnerů pro autologistiku je možnost nakládky na železniční podvozky bez překládky. Speciálně vybavený kontejner pojme 3-4 auta v závislosti na jejich velikosti.
1. února logistický operátor čínské státní automobilky Chang'an Automobil Chang'an Minsheng podepsal pětiletou smlouvu s HiSeas Autoship - dceřinou společností skupiny Cosco - pro organizaci multimodální přepravy automobilů Chang'an pomocí kontejnerů.
Od října loňského roku podepsal HiSeas podobné smlouvy s dalšími třemi čínskými výrobci automobilů: China FAW Group, Dongfeng Liuzhou Motor a SAIC Motor.