V prvním čtvrtletí roku 2023 najely nákladní vozy s celkovou hmotností 7,5 tuny a více po německých zpoplatněných silnicích přibližně 10,126 miliardy kilometrů. To je o 3,2 % méně než v lednu až březnu loňského roku.
Německé kamiony snížily kilometrový výkon o 3,5 %, polské automobily – o 1,5 % (počet najetých kilometrů u polských aut – 1,964 miliardy km, což je 19 % od celkového počtu najetých kilometrů všemi kamiony po německé síti zpoplatněných silnic).
Kamiony z Litvy vykázaly nárůst najetých kilometrů na německých silnicích o 5,1 % (342,6 mil. km). Podíl litevských kamionů na celkovém počtu kilometrů najetých nákladními auty na německých silnicích v období leden až březen činil 3,2 %.
V březnu je patrný výraznější pokles. Počet najetých kilometrů u německých kamionů se tento měsíc meziročně snížil o 4,7 %, u polských o 2,9 %.
Slábnoucí poptávku po dopravě lze vidět nejen na statistikách mýtného, ale také na indexu poptávky z burzy Trans.eu, která představuje spotový trh silniční dopravy. Na trase z Polska do Německa byl střední index poptávky za první tři měsíce roku 2023 pouze 47 bodů. Pro srovnání ve stejném období loňského roku byl tento ukazatel na úrovni 101 bodů.