Logistické zprávy z TELS GLOBAL

Šéfové Světové banky a MMF oznámili riziko globální recese

Šéfové Světové banky a MMF oznámili riziko globální recese

Globální ekonomiku by mohla příští rok ohrozit recese, řekl prezident Světové banky David Malpass na společné diskusi s šéfkou Mezinárodního měnového fondu (MMF) Kristalinou Georgievou, píše agentura Reuters. Georgieva s ním souhlasila.

Podnikatelská aktivita v EU ukazuje na recesi

Podnikatelská aktivita v EU ukazuje na recesi

Podnikatelská aktivita v eurozóně nadále klesá – kompozitní PMI podle S&P Global byl v září 48,2 oproti 48,9 bodu o měsíc dříve (to je nejnižší hodnota za posledních 20 měsíců).

Blokáda ropných rafinérií ve Francii ohrožuje dodavatelské řetězce

Blokáda ropných rafinérií ve Francii ohrožuje dodavatelské řetězce

Vícedenní protest odborů palivového odvětví ve Francii vede k chaosu v celé zemi. Dopravci varují před narušením dodavatelských řetězců, zejména pokud jde o přepravu čerstvých produktů.

Spotové a smluvní přepravní sazby v námořní dopravě jsou na sobě téměř nezávislé

Spotové a smluvní přepravní sazby v námořní dopravě jsou na sobě téměř nezávislé

Dynamický propad na spotovém trhu kontejnerové přepravy zatím neměl silný dopad na smluvní trh. Hodnota indexu dlouhodobých přepravních sazeb pro kontejnerovou přepravu XSI se v září snížila o pouhých1,1 %, zatímco kompozitní spotový index Drewry WCI klesl za měsíc o třetinu.

Prognóza přepravních sazeb v mezinárodní silniční dopravě na roky 2023 až 25

Prognóza přepravních sazeb v mezinárodní silniční dopravě na roky 2023 až 25

Marketingové oddělení společnost TELS GLOBAL vytvořilo prognózu cen za silniční přepravu FTL do/z/uvnitř EU na roky 2023 až 25. Ve zprávě se zdůrazňuje, že předpovědi v situaci současné globální krize mají extrémně nízkou přesnost.

Námořní cesta zboží z Číny do Evropy trvá v průměru 3 měsíce

Námořní cesta zboží z Číny do Evropy trvá v průměru 3 měsíce

94 dní je průměrná doba pro přepravu zboží po moři z Číny do Evropy. Před pandemií tato doba nepřesáhla 60 dní.

Zahraniční dopravci „ovládají“ Evropu

Zahraniční dopravci „ovládají“ Evropu

Boom zahraničních dopravců v Evropě začal v květnu a každým měsícem přibývá řidičů a dopravních společností ze zahraničí. 95 % firem, které začaly podnikat v Evropě, předtím poskytovaly dopravní služby ve své domovině.

Námořní přepravní sazby jdou dolů. Na jakou úroveň bude pokles?

Námořní přepravní sazby jdou dolů. Na jakou úroveň bude pokles?

Clarksonův index charterových sazeb je aktuálně na 246 bodech, což je více než čtyřnásobek průměru z roku 2019. Index však za poslední týden ztratil až 26 %.

Druhé místo na světě a první v Evropě z hlediska kriminální ztráty přepravovaného zboží – Německo

Druhé místo na světě a první v Evropě z hlediska kriminální ztráty přepravovaného zboží – Německo

Nejnovější analýza trestné činnosti v oblasti obchodu se zbožím v regionu Evropy, Blízkého východu a Afriky, kterou provedla asociace pro bezpečnost dopravy TAPA, zjistila, že naprostá většina ztrát v dodavatelském řetězci se koncentruje v 10 zemích.

Kapacita kontejnerové floty bude v roce 2025 o 30 % vyšší než před pandemií

Kapacita kontejnerové floty bude v roce 2025 o 30 % vyšší než před pandemií

Podle Clarksons začalo portfolio zakázek na stavbu kontejnerových lodí rychle růst ve druhé polovině roku 2020 a do poloviny roku 2022 se přiblížilo 900 plavidlům s kapacitou více než 7 milionů TEU.

Nedostatek řidičů v Evropě se v roce 2022 zvýší o 40%

Nedostatek řidičů v Evropě se v roce 2022 zvýší o 40%

Podle nejnovější zprávy IRU zůstalo v roce 2021 v Evropě neobsazeno až 425 000 míst řidičů kamionů. V roce 2021 se počet volných pracovních míst v té profesi oproti roku 2020 zvýšil o 41 %.

Moody's snížila prognózu růstu globálního HDP na roky 2022-23

Moody's snížila prognózu růstu globálního HDP na roky 2022-23

Podle odhadů Moody's poroste globální HDP v roce 2022 o 2,5 %, v roce 2023 o 2,1 %. Agentura dříve očekávala nárůst o 3,1 % v roce 2022 a 2,9 % v roce 2023.

Aerolinky ruší lety až do jara

Aerolinky ruší lety až do jara

Nedostatek personálu, stávky a všeobecný dopravní chaos donutily mnoho leteckých společností zrušit pravidelné lety.

Ekonomické ukazatele v eurozóně se dostaly do záporných hodnot

Ekonomické ukazatele v eurozóně se dostaly do záporných hodnot

Indikátor ekonomické důvěry (ESI – Indikátor ekonomického sentimentu) v eurozóně v srpnu klesl na 97,6 bodu. Ještě v červnu byly indikátory jak pro eurozónu, tak i pro země EU v kladném pásmu (103,5 a 101,8 bodu), na začátku roku hodnoty indikátoru přesáhovaly 112 bodů.

Největším přístavům v Evropě s výjimkou Hamburku klesl obrat kontejnerů

Největším přístavům v Evropě s výjimkou Hamburku klesl obrat kontejnerů

Celkový obrat kontejnerů ve čtyřech hlavních přístavech v severní Evropě – Antverpy-Bruges, Rotterdam, Brémy/ Bremerhaven, Hamburk – byl za prvních šest měsíců o 4,6 % nižší než ve stejném období loňského roku.

Zboží z EU do Ruska nyní míří přes Kazachstán a Turecko?

Zboží z EU do Ruska nyní míří přes Kazachstán a Turecko?

Po 24. únoru 2022 se objem dovozu z EU do Ruska snížil o více než polovinu. Zároveň existují důkazy, že Kazachstán a Turecko se staly překladištěm pro evropské zboží mířící do Ruska. Opravdu nová schémata kompenzovala ztráty způsobené omezením přímého obchodu mezi Ruskou federací a EU?

Světový trh letecké dopravy se rychle zotavuje

Světový trh letecké dopravy se rychle zotavuje

Světový trh osobní letecké dopravy (měřeno v realizovaných osobokilometrech, RPK) vzrostl v červnu 2022 o 76,2 % ve srovnání se stejným obdobím loňského roku, podle tiskové zprávy Mezinárodní asociace leteckých dopravců.

CTS zaznamenala obrat v dynamice globálního trhu s kontejnery

CTS zaznamenala obrat v dynamice globálního trhu s kontejnery

Data statistické služby Container Trade Statistics ukazují, že globální trh s kontejnery se obrátil směrem k pozitivní dynamice poptávky, zejména kvůli růstu kontejnerové dopravy v Asii.

Poptávka po kontejnerové dopravě klesá, zisky dopravců rostou

Poptávka po kontejnerové dopravě klesá, zisky dopravců rostou

Objem globálního trhu kontejnerové dopravy za druhé čtvrtletí klesl o 2,3 % ve srovnání s druhým čtvrtletím roku 2021. Geopolitická nejistota a zrychlující se inflace v důsledku rostoucích cen energií nadále negativně ovlivňují spotřebitelskou náladu.

Hospodářská krize se může v roce 2023 rozvinout v globální recesi

Hospodářská krize se může v roce 2023 rozvinout v globální recesi

Šéfka Mezinárodního měnového fondu uvedla, že vyhlídky světového hospodářství se od dubna „výrazně zhoršily“ a nemůže vyloučit možnou globální recesi v příštím roce.