Logistické zprávy z TELS GLOBAL

Sazby za přepravu: aktuální situace a prognózy

Sazby za přepravu: aktuální situace a prognózy

Sazby za přepravu zboží všemi druhy dopravy nejsou stabilní, většinou rostou. Přečtěte si konsolidované odborné informace o aktuálním stavu trhu, důvodech růstu sazeb a prognózách na nejbližší období.

Zrušení dotací se nedotkne kontejnerové železniční dopravy z Číny

Zrušení dotací se nedotkne kontejnerové železniční dopravy z Číny

Čínský list Global Times (Huanqiu shibao) zveřejnil výsledky průzkumu mezi účastníky trhu kontejnerové železnice o možném zrušení vládních dotací na exportní přepravu.

Železnice a moře – udržitelný trend alternativní nákladní dopravy

Železnice a moře – udržitelný trend alternativní nákladní dopravy

Tváří v tvář vážným problémům na transoceánském trhu námořní dopravy (náklady a dodací lhůty se zvýšily a jejich přesné předpovědi se staly nemožnými) trh multimodální dopravy v kombinaci se železnicí a „příbřežním mořem“ roste. Tok zboží z Číny do Evropy přes přístavy v Baltském moři se zvyšuje.

Logistika v segmentu automobilového průmyslu, období pandemie

Logistika v segmentu automobilového průmyslu, období pandemie

V roce 2019 se uskutečnil rozhovor s vedoucím projektu Automotive TELS, ve kterém jsme se zabývali těmito otázkami: jaký je dopravní trh pro automobilový průmysl, kdo zde může být logistickým dodavatelem a jak se do tohoto poolu dostat? Dnes v rozhovoru pokračujeme a zamyslíme se nad tím, jak se za poslední dva roky změnil logistický trh v segmentu přeprav pro výrobce automobilů a díky čemu se zde mohou vyvíjet logističtí operátoři.

Dvě třetiny kontejnerových lodí mají v průměru 7,6 dne zpoždění

Dvě třetiny kontejnerových lodí mají v průměru 7,6 dne zpoždění

Podle Sea-Inteligence v srpnu letošního roku klesl index dodržování linkového jízdního řádu lodních spojení na 33,6% - nový antirekord. V průběhu roku se pohyboval v rozmezí 35-40%.

Přetížená infrastruktura: přetížení kontejnerovými vlaky

Přetížená infrastruktura: přetížení kontejnerovými vlaky

Kontejnerové vlaky se shromažďují na hranicích s Čínou a Evropou, uvedla tisková služba „RZD-Logistik“.

Železniční doprava zůstává 3,5krát levnější než námořní doprava

Železniční doprava zůstává 3,5krát levnější než námořní doprava

V roce 2021 vzrostla přeprava železničních kontejnerů z Číny do EU meziročně jedenapůlkrát.

Evropský trh silniční dopravy překoná předpandemickou úroveň

Evropský trh silniční dopravy překoná předpandemickou úroveň

V roce 2021 vzroste hodnota evropského trhu silniční dopravy o 8,6% ve srovnání s rokem 2020 a překročí předpandemickou úroveň o 2,2%, uvádí zpráva Transport Intelligence (TI).

Sazby v silniční dopravě v Evropě rostly pět čtvrtletí v řadě a pokračují i v šestém

Sazby v silniční dopravě v Evropě rostly pět čtvrtletí v řadě a pokračují i v šestém

Průměrné sazby silniční nákladní dopravy v Evropě ve třetím čtvrtletí roku 2021 meziročně vzrostly o 2,9%.

Náklady na leteckou přepravu se od začátku roku téměř ztrojnásobily

Náklady na leteckou přepravu se od začátku roku téměř ztrojnásobily

Podle britské společnosti Air Charter Service nyní stojí odeslání jednoho Boeingu 777 na lince z Asie do Severní Ameriky asi 2 miliony amerických dolarů. Pro srovnání, před pandemií byl cenový strop pro takový let 750 000 amerických dolarů.

Sazby evropských silničních dopravců se v letech 2021-22 zvýší

Sazby evropských silničních dopravců se v letech 2021-22 zvýší

Rádi bychom se s vámi podělili o statistické a prognózní informace o růstu sazeb ze strany evropských silničních dopravců. Tyto údaje jsou důležité pro pochopení vyhlídek trhu nákladní dopravy jak v rámci Evropské unie, tak ve směru do/z Evropy.

Změna priorit: dochvilnost je „dražší než peníze“, mnoho dodavatelů je lepší než jeden

Změna priorit: dochvilnost je „dražší než peníze“, mnoho dodavatelů je lepší než jeden

Centrum pro inovace dodavatelského řetězce na Auburnské univerzitě, „Logistika 2030“, provedlo studii o strategických otázkách logistiky zdrojů a dovozu. Zpráva organizace uvádí, že pokračující přerušení dodávek, tonáž a nedostatek vybavení nutí společnosti přehodnocovat priority systému řízení dodavatelského řetězce.

Sazby letecké dopravy z Číny se zvýšily

Sazby letecké dopravy z Číny se zvýšily

Sazby charterové nákladní vyletěly na 1,5 milionu dolarů za jednosměrný let, protože během špičkové sezónní poptávky se zhoršuje nedostatek kapacit.

Z Číny do USA přes Rusko – nová alternativa v dodavatelských řetězcích

Z Číny do USA přes Rusko – nová alternativa v dodavatelských řetězcích

Aby diverzifikovali dodavatelské řetězce, logističtí operátoři vyvíjejí alternativní přepravní trasy z Číny na východní pobřeží Severní Ameriky pomocí ruských železnic a pobaltských přístavů.

Nový úspěch společnosti TELS v oblasti podnikové sociální zodpovědnosti

Nový úspěch společnosti TELS v oblasti podnikové sociální zodpovědnosti

V červenci letošního roku společnost TELS opět prošla auditem dodržování zásad podnikové sociální zodpovědnosti a zvýšila své skóre o 8 bodů!

Co jste nevěděli o nákladní letecké dopravě

Co jste nevěděli o nákladní letecké dopravě

Trh s nákladní leteckou dopravou je zvláštní. Je zde hodně překvapení: od praxe vztahů agentů až po často neočekávané chování leteckých společností. TELS se nicméně na tomto trhu dobře vyvíjí, ukazuje někdy jedinečné schopnosti a vede při řešení mnoha problémů.

V letní sezóně se nepředpokládá snižování sazeb

V letní sezóně se nepředpokládá snižování sazeb

Léto se na trhu nákladní dopravy obvykle vyznačovalo malým sezónním poklesem sazeb dopravců. Uzavřením ročních smluv se svými zákazníky vytvořily spediční společnosti podmínky smluv s přihlédnutím k tomuto faktoru.

Nová linka TELS pro přepravu sběrného nákladu z Ruska do Evropy

Nová linka TELS pro přepravu sběrného nákladu z Ruska do Evropy

Zvláštností trhu pro přepravu maloobjemového nákladu mezi Ruskem a Evropskou Unií je to, že ve směru EU-RU existuje mnoho služeb pro dodávku sběrného nákladu kamiónem, v opačném směru se přepravují maloobjemové náklady převážně pomocí malotonážní dopravy.

Dodávka zboží z Číny do Evropy po železnici se stala levnější než námořní doprava

Dodávka zboží z Číny do Evropy po železnici se stala levnější než námořní doprava

Náklady na dopravu nákladu v kontejnerech mezi Asií a Evropou po železnici klesly pod náklady na námořní dopravu.

Vysoké ceny letecké dopravy zůstanou kvůli nerovnováze nabídky a poptávky

Vysoké ceny letecké dopravy zůstanou kvůli nerovnováze nabídky a poptávky

Deficit přepravní kapacity na trhu letecké nákladní dopravy je v současné době okolo 30%, ačkoli úroveň obratu nákladu je nyní vyšší, než před pandemií Koronaviru.