Logistické zprávy z TELS GLOBAL
Sazby za přepravu: aktuální situace a prognózy
Sazby za přepravu zboží všemi druhy dopravy nejsou stabilní, většinou rostou. Přečtěte si konsolidované odborné informace o aktuálním stavu trhu, důvodech růstu sazeb a prognózách na nejbližší období.
Zrušení dotací se nedotkne kontejnerové železniční dopravy z Číny
Čínský list Global Times (Huanqiu shibao) zveřejnil výsledky průzkumu mezi účastníky trhu kontejnerové železnice o možném zrušení vládních dotací na exportní přepravu.
Železnice a moře – udržitelný trend alternativní nákladní dopravy
Tváří v tvář vážným problémům na transoceánském trhu námořní dopravy (náklady a dodací lhůty se zvýšily a jejich přesné předpovědi se staly nemožnými) trh multimodální dopravy v kombinaci se železnicí a „příbřežním mořem“ roste. Tok zboží z Číny do Evropy přes přístavy v Baltském moři se zvyšuje.
Logistika v segmentu automobilového průmyslu, období pandemie
V roce 2019 se uskutečnil rozhovor s vedoucím projektu Automotive TELS, ve kterém jsme se zabývali těmito otázkami: jaký je dopravní trh pro automobilový průmysl, kdo zde může být logistickým dodavatelem a jak se do tohoto poolu dostat? Dnes v rozhovoru pokračujeme a zamyslíme se nad tím, jak se za poslední dva roky změnil logistický trh v segmentu přeprav pro výrobce automobilů a díky čemu se zde mohou vyvíjet logističtí operátoři.
Dvě třetiny kontejnerových lodí mají v průměru 7,6 dne zpoždění
Podle Sea-Inteligence v srpnu letošního roku klesl index dodržování linkového jízdního řádu lodních spojení na 33,6% - nový antirekord. V průběhu roku se pohyboval v rozmezí 35-40%.
Přetížená infrastruktura: přetížení kontejnerovými vlaky
Kontejnerové vlaky se shromažďují na hranicích s Čínou a Evropou, uvedla tisková služba „RZD-Logistik“.
Železniční doprava zůstává 3,5krát levnější než námořní doprava
V roce 2021 vzrostla přeprava železničních kontejnerů z Číny do EU meziročně jedenapůlkrát.
Evropský trh silniční dopravy překoná předpandemickou úroveň
V roce 2021 vzroste hodnota evropského trhu silniční dopravy o 8,6% ve srovnání s rokem 2020 a překročí předpandemickou úroveň o 2,2%, uvádí zpráva Transport Intelligence (TI).
Sazby v silniční dopravě v Evropě rostly pět čtvrtletí v řadě a pokračují i v šestém
Průměrné sazby silniční nákladní dopravy v Evropě ve třetím čtvrtletí roku 2021 meziročně vzrostly o 2,9%.
Náklady na leteckou přepravu se od začátku roku téměř ztrojnásobily
Podle britské společnosti Air Charter Service nyní stojí odeslání jednoho Boeingu 777 na lince z Asie do Severní Ameriky asi 2 miliony amerických dolarů. Pro srovnání, před pandemií byl cenový strop pro takový let 750 000 amerických dolarů.
Sazby evropských silničních dopravců se v letech 2021-22 zvýší
Rádi bychom se s vámi podělili o statistické a prognózní informace o růstu sazeb ze strany evropských silničních dopravců. Tyto údaje jsou důležité pro pochopení vyhlídek trhu nákladní dopravy jak v rámci Evropské unie, tak ve směru do/z Evropy.
Změna priorit: dochvilnost je „dražší než peníze“, mnoho dodavatelů je lepší než jeden
Centrum pro inovace dodavatelského řetězce na Auburnské univerzitě, „Logistika 2030“, provedlo studii o strategických otázkách logistiky zdrojů a dovozu. Zpráva organizace uvádí, že pokračující přerušení dodávek, tonáž a nedostatek vybavení nutí společnosti přehodnocovat priority systému řízení dodavatelského řetězce.
Sazby letecké dopravy z Číny se zvýšily
Sazby charterové nákladní vyletěly na 1,5 milionu dolarů za jednosměrný let, protože během špičkové sezónní poptávky se zhoršuje nedostatek kapacit.
Z Číny do USA přes Rusko – nová alternativa v dodavatelských řetězcích
Aby diverzifikovali dodavatelské řetězce, logističtí operátoři vyvíjejí alternativní přepravní trasy z Číny na východní pobřeží Severní Ameriky pomocí ruských železnic a pobaltských přístavů.
Nový úspěch společnosti TELS v oblasti podnikové sociální zodpovědnosti
V červenci letošního roku společnost TELS opět prošla auditem dodržování zásad podnikové sociální zodpovědnosti a zvýšila své skóre o 8 bodů!
Co jste nevěděli o nákladní letecké dopravě
Trh s nákladní leteckou dopravou je zvláštní. Je zde hodně překvapení: od praxe vztahů agentů až po často neočekávané chování leteckých společností. TELS se nicméně na tomto trhu dobře vyvíjí, ukazuje někdy jedinečné schopnosti a vede při řešení mnoha problémů.
V letní sezóně se nepředpokládá snižování sazeb
Léto se na trhu nákladní dopravy obvykle vyznačovalo malým sezónním poklesem sazeb dopravců. Uzavřením ročních smluv se svými zákazníky vytvořily spediční společnosti podmínky smluv s přihlédnutím k tomuto faktoru.
Nová linka TELS pro přepravu sběrného nákladu z Ruska do Evropy
Zvláštností trhu pro přepravu maloobjemového nákladu mezi Ruskem a Evropskou Unií je to, že ve směru EU-RU existuje mnoho služeb pro dodávku sběrného nákladu kamiónem, v opačném směru se přepravují maloobjemové náklady převážně pomocí malotonážní dopravy.
Dodávka zboží z Číny do Evropy po železnici se stala levnější než námořní doprava
Náklady na dopravu nákladu v kontejnerech mezi Asií a Evropou po železnici klesly pod náklady na námořní dopravu.
Vysoké ceny letecké dopravy zůstanou kvůli nerovnováze nabídky a poptávky
Deficit přepravní kapacity na trhu letecké nákladní dopravy je v současné době okolo 30%, ačkoli úroveň obratu nákladu je nyní vyšší, než před pandemií Koronaviru.