Logistické zprávy z TELS GLOBAL

Sazby námořní dopravy v rámci dlouhodobých smluv nadále zaznamenávají růst

Sazby námořní dopravy v rámci dlouhodobých smluv nadále zaznamenávají růst

Navzdory výraznému poklesu spotových sazeb kontejnerové dopravy (podle indexu Drewry jsou již pod loňskou úrovní), přepravní sazby u dlouhodobých smluv dosahují rekordní ukazatele už čtyři měsíce po sobě a podle analytické agentury Xeneta v červnu vzrostly o 10 % ve srovnání s květnem.

Stávky po celém světě prohlubují krizi dodavatelských řetězců

Stávky po celém světě prohlubují krizi dodavatelských řetězců

Pokud se zaměstnavatelé a odbory na několika kontinentech rychle nedohodnou, vlna stávek by mohla prohloubit krizi dodavatelských řetězců.

Sazby spotové námořní dopravy z Asie jsou nižší než loni

Sazby spotové námořní dopravy z Asie jsou nižší než loni

Podle aktuálního spotového indexu Drewry sazby kontejnerové přepravy z Asie na klíčové spotřebitelské trhy v Evropě a Severní Americe nadále klesají a již se nacházejí pod loňskými úrovněmi.

Celosvětová poptávka po kontejnerové přepravě je zvadlá, ale sazby se zpevňují

Celosvětová poptávka po kontejnerové přepravě je zvadlá, ale sazby se zpevňují

Statistická služba Container Trade Statistics (CTS) odhaduje celosvětovou poptávku po kontejnerové přepravě v dubnu 2022 na 14,3 milionů TEU, což je o 4 % méně než v dubnu 2021 a pouze o 1,5 % výše než úroveň dubna „předpandemického“ roku 2019.

Trvalý pokles trhu letecké nákladní přepravy

Trvalý pokles trhu letecké nákladní přepravy

Nejnovější údaje zveřejněné Mezinárodní asociací leteckých dopravců (IATA) ukazují, že poptávka po letecké nákladní přepravě se v dubnu ve srovnání s dubnem 2021 snížila o 11,2 %, objemy mezinárodní dopravy byly o 10,6 % nižší než o rok dříve.

Aktualizované předpovědi jsou stále pesimističtější

Aktualizované předpovědi jsou stále pesimističtější

Předpovědi růstu světové ekonomiky v roce 2022 se nadále zhoršují. Institut mezinárodních financí (IIF, Washington) nyní předpokládá, že globální HDP letos vzroste jen o 2,3 %.

Index námořní sazby ze Šanghaje do Evropy: -28% za dva měsíce

Index námořní sazby ze Šanghaje do Evropy: -28% za dva měsíce

Hodnota spotového indexu Drewry WCI pro trasy ze Šanghaje do přístavů severní Evropy v 18. kalendářním týdnu překonala psychologickou hranici 10 tisíc dolarů za 40stopý kontejner a nadále klesá.

Tranzit z Číny do EU odchází na jižní trasy

Tranzit z Číny do EU odchází na jižní trasy

Turecko, Kazachstán, Gruzie a Ázerbájdžán podepsaly deklaraci o hlavním transkaspickém koridoru Východ-Západ.

Dva největší evropské přístavy snížily obrat kontejnerů

Dva největší evropské přístavy snížily obrat kontejnerů

Kontejnerový obrat Rotterdamu, největšího kontejnerového přístavu v Evropě, přes který se přes severoevropské uzly překládá asi třetina všech kontejnerů, se za první tři měsíce roku 2022 snížil o 1,4 % na 3,6 milionu TEU.

Tarify pro silniční dopravu v Evropě se za rok téměř zdvojnásobily

Tarify pro silniční dopravu v Evropě se za rok téměř zdvojnásobily

Tarify pro silniční dopravu v Evropě rok od roku rostou, jejich pokles se jen těžko očekává, hlavní tahouni jejich růstu s námi zůstanou ještě dlouho.

Náklady z Číny do Evropy a Ruska se přerozdělují podle druhů dopravy

Náklady z Číny do Evropy a Ruska se přerozdělují podle druhů dopravy

V souvislosti s uvalenými sankcemi a začátkem restrukturalizace dodavatelských řetězců začali účastníci trhu hovořit o potížích při zasílání zboží z Číny po železnici tranzitem přes Rusko.

Ceny pohonných hmot dosáhly úrovně, na které se „nedá pracovat“

Ceny pohonných hmot dosáhly úrovně, na které se „nedá pracovat“

Ceny motorové nafty rostou kvůli obavám souvisejícím s globální ekonomickou krizí vyvolanou vojenským konfliktem mezi Ruskem a Ukrajinou.

Termíny dodání nákladů do evropských přístavů se nadále zvyšují

Termíny dodání nákladů do evropských přístavů se nadále zvyšují

Společnost FourKites, která vyšetřuje zpoždění v dodavatelských řetězcích, vypočítala, že doba dodání nákladů do evropských přístavů se ve srovnání s údaji ze 17. února zvýšila o 25%.

Sazby za přepravu: aktuální situace a prognózy

Sazby za přepravu: aktuální situace a prognózy

Sazby za přepravu zboží všemi druhy dopravy nejsou stabilní, většinou rostou. Přečtěte si konsolidované odborné informace o aktuálním stavu trhu, důvodech růstu sazeb a prognózách na nejbližší období.

Zrušení dotací se nedotkne kontejnerové železniční dopravy z Číny

Zrušení dotací se nedotkne kontejnerové železniční dopravy z Číny

Čínský list Global Times (Huanqiu shibao) zveřejnil výsledky průzkumu mezi účastníky trhu kontejnerové železnice o možném zrušení vládních dotací na exportní přepravu.

Železnice a moře – udržitelný trend alternativní nákladní dopravy

Železnice a moře – udržitelný trend alternativní nákladní dopravy

Tváří v tvář vážným problémům na transoceánském trhu námořní dopravy (náklady a dodací lhůty se zvýšily a jejich přesné předpovědi se staly nemožnými) trh multimodální dopravy v kombinaci se železnicí a „příbřežním mořem“ roste. Tok zboží z Číny do Evropy přes přístavy v Baltském moři se zvyšuje.

Logistika v segmentu automobilového průmyslu, období pandemie

Logistika v segmentu automobilového průmyslu, období pandemie

V roce 2019 se uskutečnil rozhovor s vedoucím projektu Automotive TELS, ve kterém jsme se zabývali těmito otázkami: jaký je dopravní trh pro automobilový průmysl, kdo zde může být logistickým dodavatelem a jak se do tohoto poolu dostat? Dnes v rozhovoru pokračujeme a zamyslíme se nad tím, jak se za poslední dva roky změnil logistický trh v segmentu přeprav pro výrobce automobilů a díky čemu se zde mohou vyvíjet logističtí operátoři.

Dvě třetiny kontejnerových lodí mají v průměru 7,6 dne zpoždění

Dvě třetiny kontejnerových lodí mají v průměru 7,6 dne zpoždění

Podle Sea-Inteligence v srpnu letošního roku klesl index dodržování linkového jízdního řádu lodních spojení na 33,6% - nový antirekord. V průběhu roku se pohyboval v rozmezí 35-40%.

Přetížená infrastruktura: přetížení kontejnerovými vlaky

Přetížená infrastruktura: přetížení kontejnerovými vlaky

Kontejnerové vlaky se shromažďují na hranicích s Čínou a Evropou, uvedla tisková služba „RZD-Logistik“.

Železniční doprava zůstává 3,5krát levnější než námořní doprava

Železniční doprava zůstává 3,5krát levnější než námořní doprava

V roce 2021 vzrostla přeprava železničních kontejnerů z Číny do EU meziročně jedenapůlkrát.