Logistické zprávy z TELS GLOBAL
Třem megaaliancím chybí 36 kontejnerových lodí na obchodním koridoru Asie-Evropa
Odhaduje analytik deficit kapacity na téměř 510 tisíc slotů. Je to 9,6 % souhrnné kapacity potřebné k zajištění každotýdenní frekvence plaveb na všech spojích prohlášených aliancemi na trasách Asia-Evropa.
Nákladní přeprava mezi Evropou a Asií se sníží o 20 %
Objem námořní nákladní přepravy mezi Evropou a Asií se ve druhém čtvrtletí sníží o 15–20 % kvůli přetrvávající složité situaci v Rudém moři.
Průmyslová aktivita v eurozóně klesá s výjimkou tří zemí
Index PMI pro eurozónu klesl z 46,1 bodů v březnu na 45,7 bodů v dubnu. Nové objednávky v dubnu klesaly prudším tempem než v předchozích měsících.
TELS GLOBAL: Optimalizace logistiky mezi Polskem, Německem, Velkou Británií, Francií, Balkánem a Českou republikou
Výsledkem strukturálních změn bylo vytvoření nových možností v organizaci logistických řetězců mezi zeměmi Evropské unie, optimalizace práce s dopravními společnostmi a zvýšení konkurenceschopnosti nabídek pro vlastníky nákladu.
Spotové sazby za kontejnerové přepravy prudce zrychlily svůj růst v 19. kalendárním týdnu
Hodnota spotového indexu Drewry WCI pro trasu Šanghaj- přístavy v Evrope se během týdně zvýšila o 18-20 %, přístavy v USA – 16 %.
V Německu bude zavedeno mýtné pro nákladní vozidla do 7,5 tuny, ale existují mezery
Dopady pocítí nejen samotné Německo, ale i sousedné země, takové jako Polsko, jehož desítky tisíc motorových vozidel vjíždějí do Německa a vyjíždějí z něho.
V Polsku klesá registrace nových těžkých nákladních vozidel
V období od ledna do března bylo v Polsku zaregistrováno 7226 nových nákladních vozidel všech typů - o 16 % méně než za stejné období roku 2023. Počet regestrací sedlových tahačů klesl o 16,8 %.
V Nemecku je zaznamenán prudký pokles provozu nákladních vozidel
Za první čtvrtletí roku 2024 se celkový provoz nákladních vozidel v Německu snížil o 3,1 %. Německá nákladní vozidla snížila provoz o 3,8 %, polská nákladní vozidla ujela o 1,9 % kilometrů méně.
Spotové sazby Asie-Evropa nadále klesají
Nicméně sazby zůstavají výrazně nad úrovněmi zaznamenanými na začátku prosince, před prudkým růstem, který byl způsoben hrozbou útoků Húsiů na obchodní lodě v Rudém moři.
Objem přeprav Čína - Evropa po železnici vzrostl v roce 2023 o 18 %
Bylo vypraveno více než 17,5 tisíc kontejnerových vlaků na trase Čína - Evropa, což je o 6 % více úrovně roku 2022.
Prodloužené víkendy – nejlepší doba pro dopravní podvodníky
Specifika práce dopravních společností poskytuje podvodníkům široký prostor pro rozšíření jejich činnosti. TELS GLOBAL se také pravidelně stává terčem útoků lupičů nákladů. K odrazení zlodějů je vytvořen efektivní systém kontrol a přístupu ke spolupráci. Případ z praxe...
Politicko-ekonomická analýza trhu 2024 – co by měl byznys v EU očekávat?
Téměř všechny negativní tendence, které startovaly před dvěma lety, se bohužel nadále rozvíjejí. Eskalace politické a vojenské konfrontace mezi Ruskem a Ukrajinou roste, k nim se přidalo výrazné zvýšení napětí na Blízkem východě a nárůst teroristické hrozby po celém světě.
Giganti námořní kontejnerové přepravy rozvíjejí železniční byznys
Námořní kontejnerové operátoři aktivně investují do pozemní logistiky a železniční přepravy.
Objemy globálního trhu kontejnerové dopravy rostou a tvoří rekordy
Podle údajů statistického servisu Container Trade Statistics (CTS) činily objemy globálního trhu kontejnerové dopravy v únoru 13,3 milionů TEU, což je o 12 % více než o rok drive. Tyto objemy přesahují únorový ukazatel předkoronakrizového roku 2019 téměř o 14 %.
Tranzit kontejnerů Čína-EU přes Rusko se téměř vrátil na úroveň roku 2021
Odborníci připouštějí, že vliv událostí v Rudém moři mohl vést k tomu, že zákazníci opět obrátili pozornost na transruský koridor.
DB spouští největší zvýšení cen v historii skupiny
Podle údajů Asociace nákladní železniční dopravy vzrostou v příštím roce traťové ceny za železniční nákladní dopravu o 16,2%.
Průmyslový sektor Evropy se stále snaží dostat se z propasti
Některé země eurozóny postupně začínají oživovat svou průmyslovou aktivitu, ale dvě největší ekonomiky EU nadále stagnují.
Trh letecké nákladní dopravy roste od prosince dvouciferným tempem
IATA poznamenává, že růst dostupné nákladní kapacity je z velké části způsoben návratem do provozu velkého počtu osobních letadel.
IRU: Demografická katastrofa zasáhla silniční dopravu
Ve většině dotázaných zemí činí procento řidičů mladších 25 let 12 % nebo méně. Zároveň ve většině regionů je vysoký podíl řidičů starších 55 let.
Cenový tlak v odvětví dopravy v Evropě roste
Vzhledem k tomu, že vozový park se v současnosti zmenšuje, jeho objemy již nebudou k dispozici v krátké lhůty v případě, že se trh začne zotavovat. Výsledkem tohoto procesu může být prudký růst cen na spotovém trhu a nedostatek nákladových kapacit.